zaterdag 12 april 2008

Navigeren

Afgelopen week heb ik weer veel gevlogen. De hele week ben ik bezig geweest met IFR navigatie. Hiermee moet je een route plannen via vaste routes, deze indienen bij de verkeersleiding en die helpen je met het vliegen daarvan. Omdat de vluchten wat langer duren en het mogelijk is om meerdere vluchten achter elkaar te doen kan ik wat verder weg van Phoenix plannen.

Maandag ben ik naar Yuma geweest (tegen de mexicaanse grens en Californie aan). Omdat dit 2 uur heen en 2 uur terug vliegen is zat ik op de heenweg achterin bij Geran. Ik heb de terugweg gevlogen.

Dinsdag stond ik voor 4 uur op het rooster dus ben ik heen en weer naar de Grand Canyon gevlogen. Dat vliegveld wordt vooral gebruikt voor rondvluchten door de Grand Canyon dus alle groepen toeristen stonden me raar aan te kijken toen ik in mn gekke pak aan kwam lopen. Tijdens deze vlucht heb ik m’n instructeur enthousiast proberen te maken om de dag erna naar Las Vegas te gaan.

Woensdag stonden Paul en ik beide op het rooster met dezelfde instructeur dus toen mochten we naar Las Vegas! Ik vloog de heenweg en er was veel te zien. We zijn over de Grand Canyon gevlogen, over de Hooverdam en daarna zagen we Las Vegas snel liggen. Na een lastige landing op het grote internationale vliegveld (veel zijwind, recht tegen de zon in, veel turbulentie en tot vlak voor de baan veel te hard vliegen om niet irritant te zijn voor de boeings) parkeerde ik het toestel vlak naast te strip. Twee piloten die zakenjets vliegen hebben ons afgezet op de strip en daar hebben we gegeten bij Treasure Island. De terugweg vloog Paul. De opstijgen was erg gaaf want je vliegt vanaf het midden van de verlichte stad en de strip kon ik nog lang zien liggen.

Donderdag stond er ook een leuke trip op de planning (Phoenix, Palm Springs, LA, San Diego, Yuma, Phoenix) maar onze instructeur wilde niet te laat thuis zijn dus helaas moesten we vanaf Palm Springs alweer terug.


Toch nog even snel gokken


Ik, Paul en mijn instructeur


De strip


De strip


Zwemmen

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, bruine, je zal straks wel weer moeten wennen in het koude koele kikkerland. Geniet nog even met die ..... jongens van het zwembad.
En wat een gave foto van jullie, het KLM Flight academy vliegtuig en DE STRIP op een internationaal vliegveld tussen de BOEINGS. Dit verzin je niet.

Anoniem zei

hey, eer hoe gaat het. Afgelopen week zijn wij bij een feest van onze oom en tante geweest. het was bij een schiettent. En wij mochten ook schieten onze vader was tweede want we deden een wetsrijd met iedereen die er was wij (ik Casper en Ruben)mochten met een luchtbuks want je moest 16jaar zijn om met een vuurwapen te shieten en Ruben en ik hadden ellebij 53 punten.

Anoniem zei

Hey, Erik. wij hebben 5 April geschoten, in een schietclub op het feest van onze oom en tante. Je moest 16 zijn om met een vuurwapen te schieten en 12 om met een luchtbuks maar omdat het een feest was mocht iedereen schieten maar als je onder de 16 jaar was moest je wel met een luchtbuks. Je kon een beker winnen en onze vader stond met 79 punten tot 11 uur boven aan maar toen mocht je eigenlijk niet meer schieten maar iemand die net toen binnen kwam mocht nog schieten en had 82 punten dat was heel jammer maar het was wel leuk dat we hebben geschoten (je moest met een geweer schieten en niet met een pistool).