zondag 27 januari 2008

Navigeren

Afgelopen week heb ik navigatievluchten gedaan. Op maandag (Sedona) na, waren dit solo vluchten. De vluchten duren wat langer dus ik had daardoor tijd om verder weg te gaan.

Dinsdag heb ik een rondje Phoenix gedaan. Daar deed ik drie uur over. Onderweg ben ik in een dorpje in het noordoosten even gestopt. Daarna ben ik door een militair gebied gevlogen waar de straaljagers trainen. Over de radio kreeg ik waarschuwingen vlak voordat er straaljagers voorbij schoten. Ook de piloten van de straaljagers kregen regelmatig bericht over waar ik was.

Donderdag ben ik naar een vliegveld geweest waar oude toestellen worden neergezet om gesloopt te worden of om ooit nog eens te gebruiken. Ze staan daar in de woestijn zodat ze zo min mogelijk worden aangetast door het weer. Er waren vooral veel toestellen van NorthWest. Dit was erg leuk om te zien.

Vrijdag ben ik het westen gaan verkennen. Hier is eigenlijk weinig te zien. In een uur tijd heb ik niets anders gezien dan zand, cactussen, een paar huizen en een trein van kilometers lang.


747


Motoren missen


Op de grond


747


Zonder landingsgestel


Volgende week is hier de finale van de Superbowl. De amerikanen worden al gek.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wat staan paul en jij geweldig op die foto.En je bent veelste bruin.leuk he dat paul zijn ouders er zijn mis je ons nu ook een beetje?wij jou wel hoor. Maar je bent wel mooi onder patries haar verhuizing uit gekomen .Het is hartstikke leuk geworden fijn voor haar.Dikke kus

Anoniem zei

Echt leuk die "sloop" vliegtuigen. Zit er niet een beetje goeie bij, die je voor een zacht prijsje kan overnemen!! Kun je even een weekendje overkomen.
Succes daar met je vluchten en je checks.

Anoniem zei

Hey Erik,

T ziet er weer mooi uit hoor die foto's. Moet wel spannend geweest zijn met die straaljagers langs je heen! Veel succes en plezier nog!