donderdag 20 december 2007

Solo

Nadat ik maandag niet ben ingepland en mijn instructrice toch wou dat ik solo vlieg voordat ze op vakantie gaat heb ik deze week een hoop vluchten ingehaald. Dinsdag heb ik 2 vluchten gedaan en woensdag een vlucht en meteen dezelfde dag mijn check. Hier kijken ze of je goed genoeg kan vliegen om veilig alleen weg te kunnen. Gelukkig heb ik deze check gehaald en daardoor mocht ik vandaag solo vliegen!

De eerste helft van de vlucht ging mijn instructrice nog wel mee. Ze keek of ze het zelf ook veilig genoeg vind. Daarna zijn we gestopt op Falcon Field zodat mijn instructrice uit kon stappen. Ik mocht alleen vlakbij het vliegveld vliegen. Ik ben drie keer opgestegen en geland. Alleen vliegen is echt super relaxed. Ik vond het ook erg goed gaan. Nadat ik terug werd mijn stropdas afgeknipt door mijn instructrice. Dit is traditie net zoals dat je na de eerste solo vlucht de grond niet mag aanraken voordat je water hebt aangeraakt. Ik werd door klasgenoten van de vleugel af getild en in de auto gezet. In ons appartementen park werd ik naar het zwembad getild en met uniform in het zwembad gegooid.


Solofilm, Voor betere kwaliteit en het goede formaat:
http://www.area-rulers.com/solofilms/SolofilmErikvdKramer.wmv


Bezig met checklisten voordat ik alleen weg ga


Alleen boven het vliegveld


Terug taxiën


Instructrice haalt mij uit het vliegtuig


Das afgeknipt


Door klasgenoten wordt ik uit het vliegtuig getild


Op weg naar het zwembad


2e solovlucht van de dag


In het water

8 opmerkingen:

Anoniem zei

erik wat geweldig ik ben zo trots op je Je hebt gewoon iedereen weer ingehaald echt heel goed En ik wist toch wanneer je solo had he?
ik heb je horen praten met de toren dat was leuk en nu mag je steeds alleen.geniet er van.
dikke kus

Anoniem zei

Super, super, super!!! Echt leuk man. Foto's zijn ook echt lachen. Weet je ook gelijk wat je aan de Kerstman moet vragen....... een nieuwe stropdas :)
Ciao

Anoniem zei

hee eer!!
wat geweldig om je foto's te zien en je verhaal te lezen van die solo vlucht!! echt te cool gefeliciteerd!!!
heb je mn mailtje nog gehad??
xje rian

Anoniem zei

SUPERVETCOOL EER!!!!!! Je filmpje ziet er echt heeeeeeel gaaf uit!!!!!! Vond het wel een beetje eng toen je ging opstijgen hoor. Dacht ff dat t mis ging ;-)
Lekker zwembad hoor! En je bent lekker bruin!! Denk dat ik ook maar piloot wordt!!!
Kus

Anoniem zei

Yo Erik,

supervet man! :D Keep up the good work.

Kevin

Anoniem zei

Echt super vet!! Haha echt zo leuk dat je gewoon super goed kan vliegen!!! Nou super veel succes nog!!!Kus Marieke

Anoniem zei

heee eeer!!!
we hebben net je solo-filmpje (nu pas) bekeken!! echt te eng.. maar wel super vet!! en vicky vind het niet eng:P alleen maar super cool en die wil nu ook piloot worden HAHA HA
vicky zegt: volgensmij geeft het echt een enorme kick om te vliegen en ik wil graag een keer een solovluchtje!!
Rianne zegt: luister niet naar vicky hoor die is gek
nou spreek je snel he!!!
dikke kus Vik en rian

Arnoud zei

Heel erg vet om te zien! Goed bezig kerel!

Funabashi, goeie muziekkeuze trouwens, zelf uitgekozen ;)