zaterdag 17 november 2007

Auto gekocht

Gisteren hebben we een auto gehuurd zodat we vandaag eindelijk naar auto dealers kunnen gaan om een auto te kopen. Na een paar uurtjes zoeken hebben we een echte amerikaanse auto gevonden voor een redelijk bedrag en deze hebben we met z'n 4en gekocht. Het is een Oldsmobile Aurora geworden uit 1995. Er zit een 4 liter V8 motor in dus we kunnen lekker wegkomen bij de verkeerslichten :).

Hij zal waarschijnlijk wel bakken met brandstof verbruiken maar dat is hier niet zo'n probleem. De benzine kost €0,55 per liter dus met deze auto rijden we vast net zo duur als met een normale auto in Nederland.

Onderweg kwamen we weer wat echt Amerikaans tegen. Ze hebben hier een drive through ATM. Hier kan je dus pinnen terwijl je in de auto zit. Wel handig want de Amerikanen nemen de auto volgens mij al als ze 10 meter verder moeten zijn. Lopen kan hier ook echt niet. Als je dat doet wordt er constant naar je getoeterd.

Vanmiddag zijn we nog even langs de Walmart geweest. Ik ging vandaag daar eens de wapenafdeling opzoeken. Deze was, heel logisch natuurlijk, naast de speelgoedafdeling te vinden. Er ligt echt vanalles. Het mooie is dat als je hier 18 bent krijg je een handpistool mee maar een sixpack bier zal je niet mee krijgen.


Het dashboard van onze auto


Onze auto


Onze auto


Amerikaanse pinautomaat


Snelweg: Hier liggen er gewoon zoveel banen als nodig is. Hier waren er 6 naast elkaar (het lijken er 5 maar links mag je over de doorgetrokken streep om op de carpoolstrook te komen)


Shotguns bij de Walmart


Messen bij de Walmart


Sinterklaas is er weer!!!

7 opmerkingen:

Naiyaru zei

Cool hebben jullie ook een sinterklaas in Arizona? :P leuk bakkie wel :D (ik bedoel de auto) kom je ook nog eens ergens ;)

wel echt idioot, wapens naast de speelgoedafdeling? rare jongens die amerikanen... :S

Anoniem zei

Hee Erik,
Echt super om je belevenissen te lezen, en het is inderdaad ongelofelijk amerikaans. Volgens mij woon je prachtig, mooie auto, goed leventje dacht ik zo.Doet me een beetje aan Top Gun denken,maar is misschien van voor jou tijd..ai...
Wens je een hele goede tijd!!!!
Gr. buuv Charlotte en family!

Anoniem zei

Jeetje man wat heb jij het toch zwaar! :D Maar heel goed dat ik het boekje van mij en Len zag liggen naast de computer (jaja mijn comp wilde het filmpje nu pas draaien) Lekker weer owww daar moet ik nog 4 weekjes op wachten. Maak maar veel foto's en win even 2 tickets of zo dat Len en ik lang skunnen komen in je jacuzzi :D

xx Mart

Anoniem zei

hee klein broertje!
tss toen sinterklaas snachts helemaal naar jou is gegaan op zijn paard heeft hij geen tijd meer gehad om iets in mijn schoen te stoppen! maja jij had ook wel heel veel ongeluk met die jacuzie en auto:P echt super vet joh! en we gaan snel weer skypen he??
xjee riann

Anoniem zei

Hey little brothertje!
Zo te lezen heb je t echt naar je zin daar! Lekker joh, wapens naast de speelgoedafdeling!! Waarom ook niet?!
Je auto is mooi joh!!! Je baalt zeker nu al dat je die niet mee terug naar NL kan nemen!!
Ik ga je zo ns ff uitgebreid mailen!!
Kuss Patries

Anoniem zei

Hoi Erik, wat een geweldige ervaring voor je!!We vinden het leuk om te lezen hoe het gaat.Heel veel succes. groetjes peter en Jeannette

Anoniem zei

Mooie auto!! Kan je niet even wat van die brandstof naar Nederland mee terug nemen? Echt goedkoop. :)
Echt leuk om te lezen allemaal! Ciao